Nyt fra bestyrelsen

På bestyrelsesmødet den 27. august blev det besluttet at lave en forsøgsordning vedrørende vores tidsbestilling – hvor boldrendetiderne bortfalder og alle tider derfor kan bestilles.

Ny tidsbestilling uden boldrendetider træder i kraft pr. 14. september – og fortsætter i første omgang året ud.

 

9 tanker om “Nyt fra bestyrelsen

  1. Vivi Medholdt Mortensen

    Det virker som om at I vil jage egne medlemmer væk. Men jeg kan jo læse under fanen banen start tider at vi bare kan bruge boldrenden. Hilsen Vivi Mortensen 2462

  2. Allan Jørgensen

    Formålet med dette forsøg er at se om det er korrekt, at mange greenfee spillere ikke tager til vores dejlige bane, hvis der kun er boldrende tider. Hvem vil køre eksempelvis 1-2 timer i bil og så evt. skulle stå og vente 1 time på at komme ud ?
    Dette er som skrevet et forsøg, og ja det er lavet på et tidspunkt, hvor der ikke er det store pres på banen. Desværre må vi konstatere at det har der heller ikke været i højsæsonen fra gæste spillere.

    • Jan Nielsen

      Kære Allan og øvrig bestyrelse.

      Er det symptomer eller årsager vi forsøger at afhjælpe?

      Jeg er enig med de øvrige indlæg at det vil være forkert at fjerne boldrende tider.

      Omkring manglende ledige tider så er årsagen der ikke er nogen sanktioner mod dem som booker og aldrig møder op. Det er ikke ualmindeligt en formiddag – højsæsonen – at flere bookinger slet ikke møder op.

      Jeg tror det er vigtigere at se på dette.

      Omkring greenfee gæster så tror jeg vi skal se på hvilket booking system vi anvender. Det er altså svært at stå uden for det system som alle andre klubber i DK (minus Sydsjælland og Hørsholm) anvender.

      Dialogen om system har tidligere været oppe, og jeg kan fra bestyrelsesreferater at det igen er til vurdering.

      Der er sikkert plusser og minusser ved begge systemer, men vi må konstatere at det ikke har givet flere greenfee gæster at stå uden for det system som resten af DK anvender.

      Der en omkostning ved at skifte, og jeg håber ikke at beslutningen igen falder på dette. Spørgsmålet er om vi som klub har råd til ikke at skifte ?

      Med venlig hilsen
      Jan Nielsen
      Medlem 150

    • Rasmus K. Nielsen

      Er helt enig i at hvis en green fee spiller oplever der kun er boldrende tider tilbage, så er problemet mere de manglende sanktioner i forhold til medlemmer der booker tid og aldrig dukker op.

      Derudover er der vel en selvmodsigelse i at sige der ikke har været pres på banen og at greenfeespillere kan opleve der kun er boldrende tider…. medmindre presset som (vi er flere der anskuer det) er et pres på tidsbestillingen, der ikke bliver et reelt pres på banen fordi folk ikke dukker op.

      Hvis dette er et tiltag der skal tilgodese greenfee spillere, så hylder jeg motivet, men ikke metoden. Hvad hvis man beholdte boldrende tider, men med den fleksible mulighed at disse kunne bookes alene af green fee spillere. Tiltaget kunne retmæssigt suppleres med sanktioner mod medlemmer der udebliver fra en booket tid.

      Hvad angår systemer skal jeg ikke gøre mig klog på hvilket system der er bedst, hverken hvad angår brugerflade eller administratorniveau. Jeg kan som Jan bare konstaterer at et massivt flertal af klubber anvender golfbox, og derfor er langt de fleste potentielle greenfee spillere mest fortrolige med dette. Så selvom vi antager at golfworks er det bedste system, så bliver vi nødt til at lægge os fladt ned for flertallet ud fra et økonomisk perspektiv på den lange bane.

  3. René Andersen

    PROTEST
    Hvad tænker I dog på?
    Os der ikke kommer regelmæssigt lever i disse boldrendetider og når I afprøver ordningen uden boldrendetider, er det på et tidspunkt hvor der ikke er pres på banen, så hvilken værdi har det så?
    Fordi I lever med et medie så I har kontakt med hjemmesiden er det ikke ensbetydende med at alle andre har det.
    Både Lis og Lise kommer med relevante argumenter som der heller ikke kan inoreres med manglende afbud og chancen for greenfee gæster.
    Det må være en ommer
    Med venlig hilsen René Andersen medlem nr 60

  4. Lone Jongberg

    Jeg er også uforstående over for dette tiltag – hvad er begrundelsen for at slette boldrende ?

    Og Bestyrelsen skriver, at det er en prøve, som vil vare sæsonen ud – og alle ved jo, at fra nu af – her midt i september – og til jul – der er der sådan set ingen, der behøver at bestille tid.

    Med venlig hilsen Lone Jongberg

  5. Henrik Karmark

    Kære Lis og Lise,

    Tak for jeres indlæg.

    Bestyrelsen har haft mange overvejelser med i beslutningen – og netop derfor kører det også som prøve resten af sæsonen.

    Når sæsonen er over, vil vi evaluere og tage en beslutning for næste sæson.

    Venlig hilsen
    Henrik Karmark

  6. Lis Køie

    Hvad er fordelen ved at slette boldrenden?
    Jeg er ked af ,hvis det bliver en permanent ordning. Muligheden for en spontan golfrunde bliver ikke mulig, hvis banen er booket helt på trods af, at vi jo ved, at nogle udebliver, og så er der jo alligevel plads!
    Med venlig hilsen Lis Køie, medl. 813

  7. Lise Lodal

    Jeg er ked af,og skuffet over, at vores boldrendetider bortfalder,da jeg er stor tilhænger af friheden,på dette område,hvad med dem der udebliver deres tid,det har jeg været ude for mange gange, om lørdagen,hvis man ser alle tider er optaget,kommer man jo ikke,også har der været plads alligevel,både for greenfee spillere og os selv,fordi folk ikke sletter sig. Så jeg håber,at boldrenden,ikke forsvinder. Hilsen Meld.nr 326 Lise Lodal

Der er lukket for kommentarer.