Opsigelse af forpagtningsaftale med restauratøren
Debatten på klubbens hjemmeside har for mig været overraskende negativ og følelsesladet. En debat der har beskyldt bestyrelsen for at være følelseskold, inkompetent og mangel på vision for klubben og dens udvikling. Det sidste på trods af udgivelsen af Vision 2012 – 2020, udgivet sidste år.
Der er nogen, der mener, at bestyrelsen burde være kommet med sin detaljerede redegørelse for opsigelsen, inden debatten tog fat. Det er selvfølgelig et udmærket argument, men omvendt kunne man vel også sige, at man ikke burde betvivle sagligheden i bestyrelsens afgørelser?
Så frem for en følelsesladet og ophedet debat, kunne man blot telefonisk have kontaktet bestyrelsen, hvis man betvivlede afgørelsen. Så havde klubben ikke fremstået offentligt med en uoverensstemmelse. En offentlig debat, som vel ikke har gavnet klubben?
Der er en del, der har stillet spørgsmål under debatten. Det er ikke muligt for mig, at svare hver enkelt af jer, eller svare på de mangfoldige spørgsmål og insinuationer. Derfor vil jeg opfordre de af jer, der stadig har noget på sinde, at kontakte mig for en personlig samtale.
Åbenhed i bestyrelsesarbejdet
Der har fra flere sider været stillet spørgsmål til bestyrelsens åbenhed i sin kommunikation med medlemmerne, senest i forbindelse med emnet herover.
Arbejdsgangen i bestyrelsen er beskrevet i bestyrelsens forretningsorden, hvorunder man også finder beskrivelse af de funktioner, som de enkelte bestyrelsesmedlemmer løser i bestyrelsen.
Når bestyrelsen sagsbehandler og drøfter aktuelle emner eller projekter, bliver medlemmerne som regel først informeret, når der er truffet en beslutning. Dette gælder primært personsager, hvor åbenhed ville skade personens omdømme og sager af økonomisk eller forhandlingsmæssig karakter, hvor åbenhed ville forhindre eller fordyre en løsning eller umuliggøre en sådan.
Hvis bestyrelsen har behov for supplerende viden, indhentes denne viden hos de kapaciteter, som bestyrelsen finder egnede til at bibringe bestyrelsen den nødvendige viden.
Når bestyrelsen har behov for en åben debat blandt medlemmerne, så opfordrer vi selvfølgelig til det. Dette forhold gælder også modsat, idet alle medlemmer er velkomne til at stille bestyrelsen relevante spørgsmål til klubbens drift eller vedtægter mm.
En sådan debat vil klubben opfordrer til efter sommerferien.
Senest, i marts måned, måtte bestyrelsen desværre aflyse et medlemsmøde, da kun 5 medlemmer havde tilmeldt sig mødet.
Bestyrelsens vision for klubben 2012 – 2020
Bestyrelsens vision 2012 – 2020 er under revision. Vision 2014 – 2022 forventes at blive udsendt i løbet af efteråret.
Banen, dens pleje og Bane Hus udvalget
Vores bane er i tip top stand. Det har taget klubbens greenkeepere ca. 8 – 10 år at udvikle banen til den standard, som den har nu. Vi er blevet rost fra mange sider, ikke mindst fra andre greenkeeperes side.
Dette skyldes Per Sørensen og hans team af yderst engagerede greenkeepere, der går op i deres arbejde med stor ildhu. Tak for det!
Bane Hus udvalget har fået en ny formand i Peter F. Jakobsen og jeg byder hermed Peter velkommen til denne vigtige post. Bestyrelsen ser frem til et positivt og udviklende samarbejde med udvalget.
Der er oprettet et underudvalg til Bane Hus udvalget. Underudvalget har til opgave, i samarbejde med Bane Hus, at udvikle konceptet for en forskønnelse og nyindretning af restaurationsområdet. Indledningsvist bliver der tale om lidt ”tørtræning”, da klubbens økonomi for nuværende ikke tillader de store forandringer. Men det er meget glædeligt, at initiativet til oprettelsen af dette underudvalg, kom fra medlemmernes side, der i f.m. Åbent Hus dagene, fik pyntet fint op i lokalerne. Tak for det.
Par 3 banen er åben for gratis spil
Her i juli åbnede par 3 banen for gratis spil. Fra første dag, har dette været en succes, der forhåbentlig gerne skulle medføre en større interesse for at spille rigtig golf og derved blive fuldgyldigt medlem i vor klub.
Det bliver interessant at se, om vi på denne måde, kan hverve flere medlemmer. Så benyt chancen til at invitere venner og bekendte med ud at ”spille golf” og få interesse for sporten.
Frivillige hjælpere i klubben
I mit indlæg i februar opfordrede jeg de af klubbens medlemmer, der havde tid og lyst, til at melde sig, som frivillige til hhv. banens pleje og til forskellige servicefunktioner.
Ud over den gamle garde, der hjælper begynderudvalget med at indsluse nye medlemmer og de, der er medlem af klubbens forskellige udvalg og underudvalg, er der kun nogle ganske få medlemmer, der har tilbudt sig som hjælpere.
For at lette trykket på den faste stab i sekretariatet og de få, der hjælper som startere i week end’n, har bestyrelsens medlemmer nu meldt sig til også at understøtte denne servicefunktion.
Klubben har stadig behov for flere frivillige! Kontakt venligst sekretariatet.
Klubbens medlemssituation og mulige tiltag til medlemsfremgang
Vor medlemssituation kunne sagtens være bedre. Klubbens indsats for at hverve nye medlemmer under Golfens Dag og Åbent Hus i april måned, var en vel gennemført aktivitet. Denne tiltrak ca. 100 besøgende, hvoraf ca. 30 tilmeldte sig hhv. begynderkursus og fadderordningen.
I maj og juni har vi haft et par dage med ”tag med ud at spille golf”, hvilket begge gange var besøgt af ca. 20 interesserede, der spillede sammen med en erfaren golfspiller.
Klubben skal herved udtrykke stor tak til de medlemmer, der deltager i begyndertræningen, fadderordningen, tager en med ud at spille, eller på helt anden vis skaffer nye medlemmer til klubben!
Men alle anstrengelser til trods, så lykkes det os kun lige at holde status quo på omkring 750 aktive medlemmer. Dette antal er lige akkurat stort nok til, at vi kan dække udgifterne til en fornuftigt ledet administration og drift af klubben, der dog stadig vil være afhængig af green fee indtægterne for at årets resultat ender i plus.
Vi skal have flere medlemmer, så vi må fremover tænke i andre baner, end vi hidtil har gjort, uagtet at indsatsen for at hverve medlemmer hidtil har været maksimal og engageret fra medlemmernes side.
Sekretariatet har ofte fået forespørgsler fra golfspillere fra andre klubber, om vi stadig forlanger indskud ved indmeldelse. Hvilket vi jo gør.
Vi skulle måske begynde at overveje at afskaffe indskuddet eller nedsætte dette til et symbolsk beløb?
Vi kunne måske også give bestyrelsen mandat til at reducere det første års kontingent for nye medlemmer, eller på anden måde tilpasse sig ”markedssituationen”?
Bestyrelsen vil i løbet af sommeren lægge op til en debat om medlemmernes holdning til disse emner. Men inden da, modtager bestyrelsen gerne input fra medlemmerne for hvilke andre tiltag der kan gøres for at vi kan hverve flere medlemmer. (Gerne som mails til bestyrelsen).
Vi må se at få klippet tjørnehækken ned og se fremad. Intet er som det var for 20 år siden.
Etablering af nye udvalg
Markedsføring
Bestyrelsen er kommet til den overbevisning, at hvis vi skal følge med tiden og udviklingen i samfundet og dermed grundlaget for at hverve flere medlemmer til klubben, så må vi etablere et Markedsførings-, sponsor- og rekrutteringsudvalg, der også vil omfatte PR-virke.
Udvalget skal oprettes snarest muligt, for i løbet af efterår/vinter, at afklare den kurs og de tiltag, der bringer klubbens medlemstal op, forøge sponsor- og reklameindtægter, samt tydeliggøre klubben i medierne og på de sociale netværk.
Klubben har siden april fornyet sin profil og image på facebook, hvilket allerede har givet en del opmærksomhed. Men vi skal blive meget bedre.
Klubbens 40 års jubilæum
Da økonomien også næste år vil være lidt sløj, men med et positivt resultat, vil festligheden i anledning af klubbens 40 års jubilæum være præget af dette forhold.
Men det betyder ikke, at vi ikke skal fejre vort jubilæum, om ikke andet så på frugal vis.
Udvalget skal oprettes snarest muligt for, i løbet af efterår/vinter, at afklare hvilke festligheder og aktiviteter, vi kan overkomme.
GEO certificering af klubben
Det var klubbens hensigt at blive GEO certificeret i f.m. klubbens 40 års jubilæum den 06. juni 2014.
Desværre lykkedes det ikke at finde en projektleder, der kunne styre og dokumentere projektet.
Klubben vil fortsat søge at finde en projektleder.
Hermed opfordrer jeg de medlemmer, der har en interesse for eller en professionel baggrund i ovennævnte områder, til at tage kontakt til sekretariatet. Efterfølgende vil bestyrelsen indkalde de pågældende til et møde efter sommerferien og her drøfte formål, mål og økonomi til disse udvalg.
Turneringer
Der har været en rigtig pæn deltagelse i turneringerne frem til nu, hvilket er glædeligt for såvel sponsorerne af turneringerne, som for deltagere og klubben. Bliv ved med det!
Klubben havde, i samarbejde med Køge GK, en intension om, at etablere en turnering, Am/Am, over to dage i august (10/11. august).
På grund af manglende sponsorer, måtte vi desværre aflyse denne turnering.
Planen var, at spille de to baner over to dage, med et mix af medlemmerne fra de to klubber de enkelte dage og afslutte med en samlet spisning i den ene af klubberne.
Men vi giver ikke op og begynder nu planlægningen af denne turnering, til afvikling i august 2014.
På sigt kunne turneringen måske udvikles til en turnering over tre dage?
Reklamer for klubben
Klubben har fået fremstillet streamers til påklæbning af bil, vindue, butik e,l,, med teksten ”Spil golf i Sydsjællands GK”. (Sponseret af firmaet Epson og formidlet af Frank Krüger).
Firmaet Børge Jakobsen & Søn, har allerede givet tilsagn om at sætte streamerne på firmaets biler. (Ca. 80 stk.)
Henvend jer i sekretariatet og få udleveret en gratis streamer.
Reservation af tider
Systemet virker efterhånden godt. Men brugen af det, kan blive meget bedre. Specielt hvis man husker at afmelde sine tider, når man går ud før tid, eller slet ikke anvender tiden, der er booket.
Ved ikke at afmelde sine reservationer, mister andre medlemmer muligheden for reservation, ligesom sekretariatet ikke har mulighed for at sælge samme til vore gæster.
Det er kun en opringning til sekretariatet, hvis man ikke er i nærheden af en computer.
Afslutning
På bestyrelsens vegne ønsker jeg vore medlemmer, forpagtere, personale og familierne en god og forhåbentlig ”tør” sommer.
Peter Michael Floridon
Formand
Kære formand og bestyrelse.
Jeg er forundret over formandens indlæg, som indledningvis er meget negativt og som jeg opfatter som en skideballe til de medlemmer, som formaster sig til benytte dette forum til en diskussion om bestyrelsens beslutninger.
– I min verden er et forum som dette, netop en garant for åbenhed. Formanden tolker åbenhed på en helt anden måde. Åbenhed er tilsyneladende, hvis man bare kontakter formanden eller bestyrelsen og i øvrigt undlader at konferere med øvrige medlemmer om sit ærinde. Det kræver en ualmindelig høj grad af tillid til en bestyrelse, at tro på dette argument.
– Det kan godt være man har udgivet et visions dokument, men det er ikke ensbetydende med at man er visionær. At være visionær er ikke udelukkende et spørgsmål om kroner og ører, men i højere grad et spørgsmål om at være på højde med sine medlemmer og vide feks. hvilken grad af service, de gerne vil have i deres daglige gang i golfklubben.
– Den fremgangsmåde som bestyrelsen her har lagt for dagen og den måde hvorpå man behandler mangeårige samarbejdspartnere, kan ikke begrundes i hverken visioner eller i økonomi. “Klodsethed” er det eneste ord som på udemærket vis, beskriver fremgangsmåden
– Det er samtidig naivt at tro, at man under disse omstændigheder kan forvente diskussionen holdt inden for klubbens fire vægge. For at kunne forvente netop det, kræves en helt anden holdning til ordet åbenhed.
Mvh Dan Rasmussen 2353
Til Lars Urup
Da du åbenbart udgiver dig for være expert i forpagtningsaftaler, hvilket jeg har meget svært ved at se når du mener at man kan få et 6 cifferet beløb i forpagtning i en golfklub som vores, så det ville være dejligt om du kunne oplyser os hvilken steder du har forhandlet sådan en på plads og hvor forpagteren stadig har forpagtningen ??.
Hvis du mener at nogle med deres indlæg er gået over stregen kender du vel om nogen som jurist injurielovgivningen og som sådan tager affærer.
Får mig at se fungerer du bare som visse i bestyrelsen forlængede arm, eller som du nok vil kalde det juridisk rådgiver.
Krøll 549
Jeg er helt enig Lars. Og da vi alle selv har valgt denne bestyrelse til at varetage vores interesser ,skal vi så ikke regne med det er det de gør.
Det er trist at konstatere, at debatten er blevet så personorienteret og i et sprog, som nærmer sig det fornærmelige.
Uanset forpagteren har en favorabel kontrakt, som hans revisor har været dygtig at forhandle igennem, kan ingen med rette klandre forpagteren herfor.
Omvendt kan ingen kritisere bestyrelsen for at gøre deres job og undersøge, om der kan stilles skarpere på dette
Hvis ingen forpagter kan få en acceptabel forretning ved at drive forretningen, medmindre det ikke koster noget videre at forpagte den, vil dette bliver resultatet af de sonderinger som bestyrelsen laver. Men når forholdet tilsyneladende er så skævt, må en ansvarlig bestyrelse da se nærmere på det.
Noget kunne antyde, at samarbejdet mellem bestyrelse og forpagter er endt i en situation, hvor bestyrelsen ønsker at undersøge, om forholdene kunne forbedres evt med en anden forpagter. Man bør have tillid til, at bestyrelsen har udfoldet rimelige bestræbelser for at få samarbejdet til at fungere. Det er i klubbens interesse at det fungerer, og hvis det kræver udskiftning af forpagter, må det være sådan.
Dette emne burde ikke være for eller imod forpagteren, men for eller imod om bestyrelsen skal have lov til at lede klubben og de skarptungede indlæg i et offentligt forum tjener bestemt ikke klubbens interesser.
Jeg håber ikke der kommer flere følelsesladede og fornærmende indlæg. Hvis nogen mener de har et opgør indbyrdes, vil jeg ønske for alle os andre, at de ikke blander os andre ind i det og kompromitterer klubbens omdømme. De klogeste er nok dem, som ikke har taget til genmæle. Det er trods alt langt de fleste af medlemmerne, som jeg formoder støtter bestyrelsen.
Urup 169
Kære Lars + bestyrelse.
Da det åbenbart formodes at man støtter bestyrelsen hvis ikke man har taget til “genmæle”, så vil jeg hermed gerne meddele, at jeg ikke støtter bestyrelsen i beslutningen og håndteringen af denne sag.
Venlig hilsen
Cresta Thorsen – medlem 2828
Lars Urup
Ingen vil drømme om at kritisere bestyrelsen, sålænge den gør sit arbejde på en ordentlig og redelig facon. Det er måske her den halter.
Lige en ting mere. Jeg erindrer ikke at Mikaels revisor deltog i forhandlingerne om en forpagtningskontrakt. Klubben var repræsenteret af kassereren (mig) samt klubbens juridiske rådgiver (dig?), det var dette team der lavede den første forpagtningskontrakt. Klubben søgte juridisk bistand hos en jurist der havde god erfaring med udarbejdelse af forpagtningskontakter. Denne kontrakt er grundlaget for den nuværende, dog er der løbende foretaget mindre korrektioner i denne.
Personligt synes jeg det er klogt og bydende nødvendigt at reagere når noget er ved at køre af sporet. For at du ikke skal være i tvivl, gør jeg dette for klubbens skyld, en klub der har givet så mange, så meget.
Jørgen Smith 180
Lars Urup
Jeg ser du har fået alvorligt ”tørt” på af Jørgen Smith. Men føler alligevel anledning til at spørge om dit valg af ordstillingen ”sin revisor”, på et meget bestemt sted i dit indlæg, var en bevidst anvendelse eller blot en formodning?
”Antyder” og ”formoder” er ord du ofte anvender i dine fortællinger, kunne man håbe på du vil besvare nogle af de spørgsmål som flere har stillet til din, enten selvbestaltede eller indbudte position, som talsmand for dele af bestyrelsen. Er det for meget forlangt? Eller kommer det ind under begrebet almindelige fornærmelser?
Du havde selv et indlæg af 8. juli 2013 09:39, hvor du efter min opfattelse opererer med en kausal narrativ struktur. Hvor der, stadig efter min opfattelse, kun er ringe sammenhæng mellem de årsagsvurderinger og sammenhænge der bliver anvendt. Ironien og bedreviden holdes der heller ikke igen på. Det er altså helt i orden, når det er din pen, der skriver ordene. Når andre gør det samme, bliver det tilsyneladende fornærmende og undergravende for klubbens omdømme.
Endda så fornærmende, at den moraliserende finger skal løftes op i andre indlægsholderes øjenhøjde.
Det mener jeg du bør afholde sig fra.
Dirch Riber medl. Nr. 161
Lars Urup
Jeg har tidligere være glad for at komme i bås med “de klogeste”, men denne gang vil jeg godt have mig det frabedt.
Jeg vil ikke tages til indtægt for at støtte bestyrelsen ved at tie, så selv om jeg ikke deltager aktivt i debatten i dette forum, og iøvrigt er glad for at komme i klubben til daglig, mener jeg altså at bestyrelsen har båret sig meget kluntet ad på det sidste.
Kære Jørgen.
Det var sku´på tide du lukkede op for posen, og kom frem med de rigtige oplysninger.
Det er jo nok dig der har haft en finger med i forpagtningsaftalen med Michael i sin tid.
Det er nu meget tydeligt for enhver, at bestyrelsen har en mening om denne sag, der ikke stemmer helt med det du skriver. Derfor er dit indlæg meget velkommen i den debat der er i gang. Tak for det.
Jeg er nået dertil, at, bare sandheden kommer frem i lyset, må jeg så leve med meget sure miner fra nogle medlemmer af bestyrelsen, hvilket der så ikke er noget at gøre ved.
Erland
medlem nr. 81
Juli måneds tilbud- Ring til formanden.
Til dette tilbud takker jeg pænt nej tak, men jeg vil nu gerne kommentere hans indlæg for juli 2013.
Formanden er overrasket over debatten, og han er endvidere overasket over vor følelsesladet den er. Vor formand må bevæge sig i en anden end virkelighedens verden. Jeg skal forsøge at hjælpe ham.
Debatten opstår, når bestyrelsen træffer en, blandt en del medlemmer, åbenbart upopulær beslutning, for derefter at effektuere den på den mest tumpede måde der er set længe.
En enig bestyrelse træffer en enstemmig beslutning den 23. maj, og gennemfører den den 30 juni. Formanden tropper op i klubben søndag morgen den 30 juni og kræver et møde inden dagen er omme, desuagtet at der faktisk er aftalt et møde den 5/7.
Det skal i parantes bemærkes, at datoen 30 juni, er seneste dato for opsigelse af kontrakten.Hvad har bestyrelsen dog lavet i en periode på mere end 5 uger??
Bestyrelsen skriver i en mail til alle medlemmer, at forpagtningsaftalen senere vil blive annonceret i udbud på kommercielle vilkår.
Dette får allerede i sidste uge, en fra klubbens ledelse til at kontakte kokken i en golfklub her i nærområdet, og orienterer ham om betingelser for forpagtning af restaurationen i vor golfklub. Herunder om kravet til en bankgaranti.
Dette er en besynderlig form for udbud, og i mine øjne slet ikke i orden. Klubbens jurist kan selv vurdere lovligheden af denne fremgangsmåde. Man kan så tænke over, hvor meget klubbens ledelse egentlig mener, når de udtaler at Mikael og Ulla blot kan søge igen på lige vilkår.
Måske formanden nu kan forstå, at nogle medlemmer tvivler på sagligheden i bestyrelsens afgørelse. Hvis ikke, kan vi fortsætte med bestyrelsens kompetence.
Jeg er ikke sikker på, at jeg vil kalde bestyrelsen for inkompetent, men nogle af medlemmer er i hvert tilfælde naive. Tænk at tro på, at man kan opnå sekscifrede indtægter fra forpagtning af et cafeteria med udpræget sæson.
Det er velkendt at forpagtere i mange golfklubber har meget svært ved, at få en tilfredsstillende økonomi, selv nord for København hvor pengene ofte hænger lidt løsere fast kniber det. Jeg har kendskab til flere klubber nord for København hvor forpagteren intet betaler i forpagtningsafgift. Jeg skal derfor bede formanden om at fremlægge en dokumenteret oversigt over klubber hvor der opnås sekscifrede forpagtningsindtægter. Det skal vel at mærke være klubber der er sammenlignelige med vores.
Klubben ønsker at forpagteren betaler for flere omkostninger end for nuværende. Det er selvfølgelig et fornuftigt ønske, men for at samarbejdet fungerer, skal begge parter være tilfredse. Det nytter ikke at få en forpagter til at betale disse omkostninger, hvorefter han efter en sæson eller mindre, må opgive fordi der ikke er økonomi i det for ham.
Hvorfor indholdet af den eksistrende kontrakt er som den er, skal jeg herefter redegøre for:
1) Reparation & vedligehold af maskiner mv. Det var klubben der købte og indrettede køkkenet med tilhørende maskiner, hvorfor det er rimeligt at klubben betaler reparation og vedligeholdelse.
2) Koda – Gramex betales af klubben. Her skal det bemærkes at det ikke er et restaurationslokale, men et cafeterie og klublokale. Det var det der blev besluttet på generalforsamlingen hvor klubhusombygningen blev vedtaget. I dag kan alle klubbens medlemmer opholde sig i lokalet, uden at købe noget. Eksempelvis kan klubbens juniorer opholde sig i lokalet hele dagen for at se viasat golf, uden at købe noget.
3) Renholdelse. Mikael har tidligere gjort rent, men det var et problem i sær uden for sæsonen. Det var tidligere et krav, at Mikael skulle gøre rent uden for sæsonen, hvilket ikke var rimeligt når der efterår og vinter blev spillet golf, og klubbens lokaler flød med rester fra Skovgrillen mv. Det blev løst ved at klubben overtog rengøringen.
4) Betaling af vand, varme, renovation, el og gas. Hvem der betaler hvilke udgifter er igen et resultat af en forhandling. Det har bla. indgået i forhandlingerne, at Mikael betaler El i et lokale der både er cafeteria men også klublokale. Mikael betaler også el hele vinterhalvåret, hvor lokalet bruges af vintergolfere og bridgespillere. Varmeudgifterne koncentrerer sig jo om vintersæsonen, og opvarmning af lokalet sker også her til brugere der ikke er kunder hos forpagteren, men af andre.
5) Nyanskaffelser betales af klubben, hvilket er en fortsættelse af den oprindelige anskaffelse. Dette kan vi være glade for nu, idet vi ellers skulle ud og købe nyt køkken mv.
Jeg håber at jeg har redegjort for, hvorfor tingene er som de er, og hvorfor man har denne fordeling af omkostninger. Man kan som ledelse i klubben selvfølgelig synes, at det ikke er som det skal være. Man kan påføre forpagter alle disse udgifter, men vil den nye forpagter så acceptere at det er et klublokale? NÆPPE
En forpagter der skal drive dette som en professionel restaurant, vil ikke være interesseret i juniorer der sidder og deler pomfritter, golfspillere der sidder svedige efter en match, måske i strømpesokker, når han samtidig skal servicerer nogle af de 15.000 der hver dag kører forbi klubben.
Vil forpagteren betale disse mange omkostninger, når han skal holde andre gæster ude de fleste tirsdage, en del onsdage og selvfølgelig også når veteraner og superseniorer har deres arrangementer. Matchdage giver vel også et problem.
Modsat, vil vi som klubmedlemmer acceptere, at der ikke er plads fordi “fremmede” har optaget vort cafeteria. NÆPPE
Det er en uhørt svær balancegang at drive en proffesionel restaurant for alle forbikommende, superservice til en billig pris for alle klubbens medlemmer. Superservice til greenfee spillere, og juniormenu til reducerede priser.
Jeg er spændt på, hvem der kan overkomme dette.
Jeg er ked af, at bære ved til et bål der ulmer i al offentlighed, men jeg synes bestyrelsen har opført sig uredeligt og den har en naiv opfattelse af hvad der kan lade sig gøre.
Bestyrelsen opfordrer til åbenhed, selvom det i formandens nyhedbrev for juli, kunne se ud som om den kun ønsker debat, når det passer i bestyrelsens kram, og den beder om vores holdning.
Jeg håber ikke, at jeg med nærværende indlæg bliver indkaldt til kammeratlig samtale med formanden.
Jørgen Smith 180